Yahudi Israel sekarang semakin takut air Tasik Galilee makin kering. Kemenangan Islam sudah TIBA !!

Hari ini telah genap setahun selepas akhbar setiap hari kosmo! (meter) mengatakan sebagian pemimpin israel mengadakan upacara memanggil hujan. dia diadakan berikutan kebingungan yahudi di israel terhadap paras air di tasik galilee yang dilihat terus menjadi susut.

akhbar kosmo! bertarikh 27/11/2010 1 itu antara lain menampilkan sebagian orang lelaki yahudi meniup perlengkapan muzik shofar saat sebelum majlis penyembahan memohon hujan yang diadakan di atas bot di tengah - tengah laut galilee, utara israel.

mengerti kah kamu pada hari ini (27/11/2011) , berapakah paras air tasik (pula diucap laut) galilee? bagi informasi yang macjay. net perolehi dari suatu halaman sesawang save the kinneret, yang bertanggungjawap mengatakan sesi paras air di tasik galilee - paras tasik tersebut saat ini berposisi di sesi - 213. 66 (24 - 27). kali terakhir, dia berposisi pada paras - 213. 67 (12 - 24) iaitu penyusutan sebanyak 0. 01. 2

apakah hubungkait tasik galilee dengan umat islam ?

suatu hadis sahih yang diriwayatkan oleh imam muslim yang diterima dari fathimah binti qais dalam al - fitan menyebut :
“saya telah mendengar muazzin rasulullah s. a. w memanggil buat solat. aku juga berangkat ke masjid dan juga solat berbarengan rasulullah s. a. w. tuntas solat, rasulullah s. a. w naik ke atas mimbar. terlihat semacam bergurau baginda tertawa dan juga mengatakan: “jangan terdapat yang bergerak. hendaklah seluruh duduk di atas sajadahnya. ”

setelah itu mengatakan: “tahukah kalian kenapa saya memerintahkan kalian jangan terdapat yang kembali? ”

kami menanggapi: “allah dan juga rasul - nya yang lebih ketahui. ”

rasulullah s. a. w mengatakan lagi: “demi allah saya menyuruh kalian berkumpul di mari bukan mau menakut - nakuti dan juga bukan berikan khabar gembira. saya mau menggambarkan kepada kalian bahawa tamim ad - dari merupakan seseorang nasrani, setelah itu ia tiba menjumpai saya dan juga masuk islam. ia terdapat menceritakan kepadaku tentang satu cerita tentang dajjal. "

" cerita yang ia ceritakan itu setimpal dengan apa yang telah saya ceritakan kepada kalian sebelumnya. katanya ia berbarengan 30 orang kawannya berangkat ke laut dengan menaiki kapal. angin kencang tiba bertiup dan juga ombak besar bawa mereka ke tengah - tengah samudera yang luas. mereka tidak mampu menghalakan kapalnya ke tepi laut sampai - sampai terpaksa berposisi di atas laut sepanjang satu bulan. kesimpulannya mereka terdampar di suatu pulau menjelang terbenamnya matahari. di pulau yang tidak dihuni orang itu mereka berjumpa dengan fauna yang amat tebal bulunya sampai - sampai tidak terlihat mana jantina dan juga duburnya. "

mereka bertanya kepada fauna itu: “makhluk apa engkau ini? ”

fauna itu menanggapi: “saya merupakan al - jassasah. ”

mereka tanya: “apa itu al - jassasah? ”

fauna itu cuma menanggapi: “wahai kumpulan lelaki, pergilah kalian ke tempat ini buat menjumpai lelaki berbagai ini, sebetulnya ia juga mau berjumpa dengan kalian. mereka juga berangkat ke tempat yang ditunjukkan oleh fauna itu. "

di situ mereka menjumpai seseorang lelaki yang amat besar dan juga tegap. ertinya mereka tidak sempat memandang orang sebesar itu. dari tangannya hingga ke tengkuknya dikuatkan dengan besi, begitu pula dari lututnya hingga ke telapak kakinya.

mereka bertanya: “siapakah kamu? ”

orang serupa raksaksa itu menanggapi: “kamu telah mendengar cerita tentang saya. saat ini saya pula mau bertanya: “siapa kalian ini? ”

mereka menanggapi: “kami merupakan manusia berbangsa arab. kami berangkat ke laut menaiki kapal, seketika tiba ombak besar bawa kami ke tengah - tengah samudera luas dan juga kami berposisi di lautan sepanjang satu bulan. kesimpulannya kami terdampar di pulau yang tuan tempati ini. "

“pada mulanya kami berjumpa dengan fauna yang amat tebal bulunya sampai - sampai kami tidak mampu mengidentifikasi jantinanya. kami tanya siapa ia katanya al - jassasah. kami tanya apa artinya ia cuma menanggapi: “wahai kumpulan lelaki, pergilah kalian ke tempat ini buat menjumpai lelaki berbagai ini, sebetulnya ia juga mau berjumpa dengan kalian. ”

seperti itu sebabnya kami tiba ke tempat ini. saat ini kami sudah berjumpa dengan tuan dan juga kami mau ketahui siapa tuan sesungguhnya. ”

makhluk yang amat besar itu belum menanggapi soalan mereka terus sahaja mengemukakan soalan: “ceritakan kalian kepadaku kondisi kebun kurma yang di bisan itu, ” (nama tempat di negara syam).

mereka menanggapi: “keadaan apanya yang tuan maksudkan? ”

orang besar itu menanggapi: “maksudku apakah pokok kurma itu berbuah? ”

sehabis mereka menanggapi bahawa pokok kurma itu berbuah, orang besar tadi mengatakan: “aku cemas pokok itu tidak berbuah. ”

orang besar itu bertanya lagi: “ceritakan kepadaku tentang sungai tabarah. ”

mereka menanggapi: “tentang apanya yang tuan maksudkan? ”

lelaki itu menanggapi: “maksudku airnya apakah masih terdapat. ” mereka menanggapi: “airnya tidak susut. ”

lelaki itu mengatakan: “air sungai itu disangsikan hendak kering. ”

kesimpulannya lelaki serupa raksaksa itu mengatakan: “kalau begitu ceritakan kepadaku tentang nabi al - amin itu, apa yang ia buat? ”

mereka menanggapi: “dia telah berhijrah dari makkah ke madinah. ”

lelaki itu bertanya lagi: “apakah ia diperangi oleh orang - orang arab? ” mereka menanggapi: “ya, ia diperangi oleh orang - orang arab. ”

lelaki itu bertanya lagi: “kalau begitu apa pula aksi ia terhadap mereka? ” mereka ceritakan bahawa rasulullah s. a. w telah menumbuhkan dakwahnya dan juga sudah ramai pengikutnya.

orang besar itu mengatakan lagi: “memang begitulah, sementara itu mereka beruntung bila taat kepadanya. ”

kata orang besar itu lagi: “sekarang saya terangkan kepada kalian bahawa saya merupakan al - masih dajjal. nanti saya hendak diberi izin keluar, kemudian saya juga hendak menjelajahi dunia ini. dalam masa 4 puluh malam sudah mampu saya jalani seluruh, kecuali makkah dan juga madinah yang saya tidak mampu memasukinya. negara makkah dan juga madinah dikawal oleh para malaikat, hingga saya tidak mampu menembusinya. ”

kata tamim al - dariy lagi, “rasulullah s. a. w menekankan tongkatnya di atas mimbar sembari mengatakan: “inilah negara yang tidak mampu dimasukinya itu, iaitu madinah. saudara - saudara sekaligus apakah sudah saya sampaikan cerita ini kepada kalian? ”

mereka menanggapi: “ya, sudah ya rasulullah. ”

rasulullah s. a. w mengatakan lagi: “sememangnya hadis tamim itu lebih meyakinkan aku lagi. ceritanya itu bersesuaian dengan apa yang telah saya sampaikan kepada kalian sebelumnya, iaitu tentang makkah dan juga madinah yang dikatakan tidak mampu dimasuki dajjal. hanya ia terdapat berkata di lautan syam ataupun di laut yaman. tidak, terlebih lagi dia dari arah timur. dia dari arah timur, ” kata rasulullah s. a. w sembari menunjuk ke arah timur. 3

perhatikan pada ayat di atas yang telah dihitamkan. sungai tabrah yang disebutkan seperti itu yang saat ini dikenali bagaikan tasik galilee (pula diucap laut). kondisi paras air di tasik galilee ini telah juga disebut - sebut pada era rasulullah saw bila diperkirakan dari sudut hadith tamim ad - dari ini.
perhatikan pada ayat di dasar :

lelaki itu mengatakan: “air sungai itu disangsikan hendak kering. ”
jelas sekali, dajjal telah memberitahu kepada mereka bahawa ia (dajjal) bingung paras air di sungai tabarah (tasik galilee) hendak kering kerana bersumber pada apa yang telah dijanjikan, dajjal hendak dibunuh oleh isa ibn maryam (nabi isa as) yang hendak turun sehabis keringnya air di tasik itu.

hendaklah diingatkan bahawa hadith tamim ad - dari ini sememangnya teruji sahih apabila dia diriwayatkan oleh imam muslim dan juga sebagian orang lagi yang besar martabatnya dalam islam. penulis novel " memecahkan teka - teki dajjal " , muhammad nurani maarif membagikan komentarnya berkenaan hadith ini dengan mengatakan :
nabi (saw) tidak cuma mempunyai watak cerdik di dalam memilah perkata, terlebih lagi ia merupakan seseorang yang benar di dalam tiap tutur katanya. ia membetulkan buah butir perkataan tamim ad - dari. baginda seseorang yang amanah dan juga tidak berselindung ataupun meninggalkan perkata tersembunyi. baginda berupaya menarangkan kondisi dajjal yang dilihat oleh tamim ad - dari itu supaya dia difahami dengan jelas dan juga cerah.


aku membaca dan juga mempelajari hadith hal - hal dajjal ini (hadith tamim ad - dari) secara kembali kali, terlebih lagi memandang riwayat - riwayat yang lain buat memperoleh kepastian apakah benar nabi saw semata - mata melaporkan suatu namun pada hakikatnya memiliki arti yang berlainan. jelas dia tidak berlaku demikian.

tamim ad - dari menyebut: :. . . akulah jasassah. tidak usahlag kalian bertanya lagi dan juga hendaklah kalian berangkat menemui seseorang lelaki yang terdapat di tempat pertapaan (biara) kerana dia amat mahu mendengar berita dari kalian. 4

bila dajjal yang dimaksudkan itu merupakan segolongan manusia, mengapa pada kala itu nabi muhammad saw tidak memotong perkata tamim ad - dari ataupun mengubahnya ataupun menghuraikannya semula dihadapan para teman yang khusyuk mendengar buah kata baginda? merupakan suatu yang pelik apabila nabi (saw) tidak bertangguh memanggil para teman yang jauh mahupun dekat buat mendengar berita ini namun cuma diam dan juga bertangguh buat memperbaiki kesalahan dalil dan juga huraian tamim ad - dari (bila terdapat). terlebih lagi nabi saw meng - ia - kan apa yang ditemui oleh tamim ad - dari merupakan dajjal.


. . . . oleh kerana nabi (saw) bertabiat amanahlah hingga baginda mengantarkan berita yang didengarinya tanpa menokok tambah dan juga baginda memakai laras bahasa yang gampang , cerah dan juga jelas.. . 5
apa yang boleh kita fahami daripada pendapat muhammad nurani maarif di atas merupakan menimpa logik dansahih - nya hadith yang diriwayatkan oleh imam muslim dari fathimah bin qais ini. tidak sanggup buat kita selaku umat akhir era cuba menafikan kebenaran, dari petunjuk nabi saw ini cuma kerana kita cemas mengalami kemusnahan.


tasik galilee saat ini lagi mengering dengan pantas. sekiranya diperhitungkan totalitas fakta - fakta saintifik yang diperolehi, diperkirakan dengan petunjuk - petunjuk nabi saw menerusi hadith - hadith baginda, kita hendak dapati bahawa seluruhnya hendak lengkap dalam tempoh 40 tahun aja lagi.


saat sebelum kemunculan imam mahdi, hendak terlebih dulu timbulnya panji gelap dari timur. jarak kemunculan di antara panji gelap dan juga imam mahdi merupakan 72 bulan. nuaim bin hammad meriwayatkan dengan sanad daripada muhammad bin hanafiah ia mengatakan ;
" hendak timbul bendera gelap kepunyaan bani abbas (bendera syiah) setelah itu hendak timbul dari khurasan bendera lain yang bercorak gelap, tutup kepala mereka gelap dan juga baju mereka putih.. . " sampai dia mengatakan " jarak antara kemunculannya dengan diserahkannya urusan kepada al - mahdi merupakan 72 bulan. " 6
ini bermakna, apabila " panji gelap " betul - betul memperlihatkan pribadinya hingga, umat islam cuma terdapat 72 bulan sahaja saat sebelum melihat pengzahiran imam mahdi yang ditunggu - tunggu. kemunculan imam mahdi hendak disusuli dengan kemunculan dajjal saat sebelum turunnya nabi isa as bagaikan one man to unite them all.


masihkah kamu ingat dengan berita kematian putera mahkota arab saudi, sultan abdulaziz yang menggemparkan kira - kira segala umat islam sejagat? tujuh kegemparan yang berlaku dalam berita kematian baginda sultan abdulaziz tidaklah kerana sultan abdulaziz itu seorang diri, namun timbul khabar angin yang berkata bahawa pemerintah arab saudi yang lagi memegang takhta negeri arab itu saat ini ialah raja abdullah telah mangkat. ramai yang sudah sedia maklum bahawa kesihatan raja abdullah seorang diri tidak begitu baik semenjak sebagian tahun kebelakangan ini. baginda raja abdullah dikatakan menerima rawatan dari masa ke semasa oleh doktor yang mengasuh sakit jantungnya.


apa yang mengejutkan umat islam menimpa berita khabar angin itu yakni khabar angin menimpa kematian raja abdullah itu betul - betul berlaku di dikala negara - negara arab lagi dilanda revolusi rakyat. sebahagian daripada para pembaca nyatanya sudah faham apa yang cuba aku perkatakan kala ini. yang dimaksudkan yakni salah - satu ciri dikala pembaiatan imam mahdi sepertimana yang telah disebutkan :



daripada ummu salamah, diriwayatkan secara marfu :



" hendak terjalin perbezaan komentar kala wafatnya seseorang khalifah. setelah itu salah seseorang lelaki penduduk madinah berangkat keluar mengarah makkah. penduduk makkah menemuinya, memintanya keluar dari rumah, sementara itu dia tidak menyukainya. setelah itu mereka membaiah lelaki itu di antara rukun (hajar al - aswad) dan juga maqam (maqam ibrahim). setelah itu datanglah satu pasukan dari syam buat memeranginya. pasukan itu diserbu di padang pasir yang tandus, yang terletak di antara makkah dan juga madinah. kala orang - orang soleh syam dan juga sekelompok orang iraq mengenali itu, mereka menghadiri lelaki tersebut dan juga membaiahnya (di antara hajar aswad dan juga maqam ibrahim). dikala itu timbul seseorang lelaki quraisy yang mempunyai garis generasi daripada pihak bunda bani kilab. kemudian lelaki quraisy itu mengirimkan pasukan buat memerangi orang - orang yang membaiah tadi sukses mengalahkan pasukan yang dikirim lelaki quraisy itu. pasukan lelaki quraisy tersebut seperti anjing. merugilah orang - orang yang tidak melihat rampasan perang bani kilab itu. setelah itu lelaki itu membahagikan harta itu. ia mempraktikkan sunnah nabi saw sampai - sampai islam jadi terhormat di wajah bumi ini. lelaki itu (al - mahdi) memerintah sepanjang 7 tahun, setelah itu meninggal dan juga kalangan muslimin mensolatkannya. " 8
mungkinkah kewafatan raja abdullah dari arab saudi yang dimaksudkan di dalam hadith diatas? wallahualam bissawab. berat hati aku buat menafikannya apabila mengenangkan bumi arab saudi itu, merupakan posisi di mana terletaknya bumi suci, madinah dan juga makkah.
mudah - mudahan kita ditempatkan digolongan orang - orang yang beruntung. ingatlah betapa dekatnya peran kita (umat nabi muhammad saw) dengan hari akhir dunia.






(sumber : http:// www. ayokhidupsehat. com/2016/12/yahudi-israel-sekarang-semakin-takut. html )

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ads
Diberdayakan oleh Blogger.